Altres projectes

La Industrial+

La industrial+ és un projecte transformador i de futur per a l’Escola Industrial que té com a objectius principals l’innovació científica i social, la lluita contra el canvi climàtic i el patrimoni i la comunitat.

Any

2022-2024

Duració

47 mesos

Ajuda pressupostària per al centre

40.000€

Resum

Aquest projecte s'emmarca dins del Pla d'Actuació de Mandat (PAM) 2020-2023 de la Diputació de Barcelona que estableix 21 projectes transformadors, i, entre aquests, preveu el Pla d'acció d'energia i clima de la Diputació de Barcelona, el qual defineix com un programa que "vol descarbonitzar l'activitat directa de la Diputació de Barcelona i la que ofereix la corporació als municipis per superar els objectius establerts per la Unió Europea de reducció d'emissions el 2030 i el 2050, i incloure mesures d'adaptació als impactes del canvi climàtic."

La industrial+ és un projecte transformador i de futur per a l'Escola Industrial que té com a objectius principals l'innovació científica i social, la lluita contra el canvi climàtic i el patrimoni i la comunitat. L'Escola del Treball és un actiu molt important del recinte i ha de formar part de la seva transformació, que es tradueix en totes les actuacions i projectes innovadors i enfocats a la millora en l'impacte mediambiental de les instal·lacions de tot el recinte que es dissenyaran i executaran dins del marc d'aquest projecte.

Centres participants

Escola del Treball de Barcelona (EdT)

L’Escola del Treball és una institució d’ensenyaments postobligatoris, de caràcter públic i dependent del Consorci d’Educació de Barcelona, que s’ubica dins el Recinte de l’Escola Industrial de Barcelona i que treballa en la formació de tècnics, tècnics superiors i màsters de formació professional en les famílies professionals d’Administració i Gestió, Arts Gràfiques, Edificació i Obra Civil, Electricitat-electrònica, Energia i Aigua, Fabricació mecànica, Fusta i moble, Informàtica, Instal·lació i Manteniment i Química. Altrament, les línies de treball de l’Institut Escola del Treball inclouen un conjunt de temàtiques vinculades a la indústria avançada intel·ligent (indústria 4.0), a l’eficiència energètica i sostenibilitat així com també vinculades al camp de la transició energètica i l’acció climàtica.

Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona és una institució de govern local que impulsa el progrés i el benestar dels ciutadans del seu àmbit territorial: la província de Barcelona, 311 municipis en xarxa. Això representa el 24 % del total de la superfície de Catalunya i el 74 % del total de la població catalana (5,7 milions de persones). Actua directament prestant serveis i, sobretot, en cooperació amb els ajuntaments.

Les diputacions, com a òrgans de l'Administració local juntament amb els ajuntaments, són les administracions més properes i més coneixedores de les realitats territorials i de les necessitats de la gent. El disseny dels serveis des de la proximitat pot ser més adequat i eficient per fer arribar més benestar a totes les persones.

Objectius generals del projecte

L'objectiu general del projecte és desenvolupar projectes transformadors per descarbonitzar  l'activitat directa de la Diputació de Barcelona, així com dissenyar diferents iniciatives que serveixin de suport per a:

• Proposar mecanismes de recàrrega elèctrica a l'espai públic dels recintes de la Diputació de Barcelona.
  • Fabricació prototipus de mecanisme de recàrrega.
  • Realització de la prova pilot d'implantació d'energies renovables en els recintes de la Diputació de Barcelona.
  • Instal·lació de plaques fotovoltaiques a la coberta de l'edifici 21 del Recinte de l'Escola Industrial.
  • Renaturalització i activació de l'espai públic a l'Espai Rosselló del Recinte de l'Escola Industrial.