Altres projectes

EdTWomenDays

Al nostre projecte de centre EdtWomenDays, captem talent femení per a les famílies professionals de caràcter industrial i digital vinculades a la indústria 4.0. Ens situem en una visió on EdtWomenDays vol esdevenir una plataforma, de referència a l'Estat, de xarxes d'alumnes i ex-alumnes noies, que promogui les professions i oficis vinculats a la indústria 4.0, així com d'altres cicles de vocació tradicionalment masculina.

Any

Duració

indefinida

Resum

En EdtWomenDays mostrem el dia a dia de les alumnes que han optat per estudiar aquells cicles formatius industrials on avui en dia són majoritàriament seguits per homes. Convencits que l'orientació eficaç ha de començar en les etapes més inicials de l'educació, el progrés del nostre projecte es centra en realitzar accions d'orientació i tutoria a partir de 3r de Educació Primària.

D'altra banda, la utilització de la realitat augmentada, la impressió 3D i elements de robòtica en les accions proposades per a aquestes alumnes suposa la incorporació d'eines innovadores alineades amb les empreses punteres del sector industrial i tecnològic. La iniciativa pretén captar talent femení en les famílies professionals de caràcter industrial i tecnològic, amb l'objectiu de donar a conèixer les professions i oficis vinculats a la indústria 4.0, així com altres cicles de vocació tradicional masculina. Es pretén la realització de jornades on les nostres alumnes i professores siguin les protagonistes.

Les nostres accions venen de la mà d'accions com:

• Disseny de web exclusiu per a projecte EdTWD.
  • Xerrades a centres educatius de caire orientador afegint la perspectiva de gènere en la indústria 4.0.
  • Tallers-dinàmiques per a treballar en les visites a centres educatius els estereotips de gènere a l'hora de triar estudis.

Mail de contacte: edtwomendays(ELIMINAR)@escoladeltreball.org

Centres participants

Institut Escola del Treball de Barcelona

Un dels centres de referència de Formació Professional a Catalunya i Espanya amb més de 100 anys d'història i una oferta educativa de Batxillerat i de Formació Professional amb 14 Famílies Professionals. Forma part activa en projectes d'Innovació i de generació de capacitat emprenedora. Té un equip docent amb una reconeguda experiència en l'àmbit de la regulació de processos continus dins de la indústria 4.0.

Objectius generals del projecte

L'objectiu general D'EdtWomenDays és captar talent femení en les famílies professionals de caràcter industrial i tecnològic, amb l'objectiu de donar a conèixer les professions i oficis vinculats a la indústria 4.0, així com altres cicles de vocació tradicional masculina.

Es pretén accions:

• Realització de jornades al nostre centre per veure la realitat de les alumnes als cicles industrials i tecnològics.
  • Visites als centres de primària per fer orientació en edats primerenques per apropar la realitat de les noies als oficis industrials trencar estereotips.
  • Difusió de la realitat actual per trencar estereotips.
  • Organització d'espais de reflexió amb relació a la necessitat de captar talent femení en aquest sector. Centrem l'atenció en la reflexió entre empreses, centres educatius, famílies i administració.
  • Establir un punt de trobada mitjançant una plataforma ones puguin compartir experiències, entre alumnes, exalumnes i noies amb necessitat d'orientació vinculada a la indústria 4.0.