Altres projectes

Màster Interuniversitari de Tecnologies de l’Hidrogen (MITH)

Col·laboració sense precedents entre entitats de referència tant en el món industrial com universitari i de la formació professional, entre aquestes l'Escola del Treball de Barcelona. Aquesta cooperació té com a objectiu accelerar el desenvolupament de les tecnologies de l'hidrogen a la indústria, requerint un equilibri entre els perfils d'enginyeria formats a la universitat i els provinents de la formació professional.

Any

des de 2021

Duració

indefinida

Resum

Petronor-Repsol promou aquest màster, dissenyat i avalat per 5 universitats: Mondragon Unibertsitatea, la UPC, la URV, la Universitat del País Basc i la Universitat de Saragossa, juntament amb 4 instituts d'FP i centres de recerca: el CIFP Somorrostro, l'Institut d' FP Comte de Rius de Tarragona, l'Institut Escola del Treball de Barcelona, el CPIFP Pirámide d'Osca i 2 centres de recerca, la Fundación del Hidrógeno en Aragón i la Escuela de Organización Industrial.

Aquest màster capacita professionals en les diferents tecnologies de tota la cadena de valor de l'hidrogen: generació, emmagatzematge, transport, distribució, transformació i aplicacions.

Centres participants

Institut Escola del Treball de Barcelona

En col·laboració amb la UPC, és un dels centres d'FP més grans d'Espanya i compta amb el cicle de Química Industrial i el d'Energies Renovables en els que s'ofereix al nostre alumnat formació en producció d'hidrogen verd. Manté una estreta relació amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona i el Port de Barcelona, dues entitats que estan desenvolupant estratègies vinculades a l'hidrogen.

Centro de Formación Somorrostro

Centre de Formació que abasta des de l'ESO, passant per Batxillerats fins a l'FP (Cicles de Grau Mitjà, Grau Superior i FP Bàsica). Disposa d'una àmplia oferta de Cursos de Formació per a l'Ocupació (Hobetuz, Lanbide, etc.). Coopera amb la Universitat de Mondragón.

CPIFP Pirámide

De la mà de la Universitat de Saragossa en aquest màster, és un centre d'FP que compta amb el Cicle Formatiu de Grau Superior de Laboratori d'Anàlisi i Control de Qualitat, de la família professional de Química, i el CFGS a Energies Renovables, de la família professional d'Energia i Aigua, entre d'altres.

Institut Comte de Rius

Centre d'FP amb una gran experiència i trajectòria en Química Industrial (amb activitats relacionades amb l'hidrogen) i amb una molt estreta relació amb el més gran d'empreses del sector químic a Tarragona, sens dubte, el sector que més produeix i demanda hidrogen. És acompanyat per la URV en aquest màster.

Totes les entitats

Podeu trobar més informació sobre totes les entitats que organitzen aquest màster a la següent adreça web:

Objectius generals del projecte

Aquest màster té com a objectiu capacitar professionals en les diferents tecnologies de tota la cadena de valor de l'hidrogen: generació, emmagatzematge, transport, distribució, transformació i aplicacions. La capacitació es basa en classes amb desenvolupaments teòrics dels diferents processos i transformacions que succeeixen al voltant de l'hidrogen a cada etapa de la cadena de valor. Els conceptes seran testejats amb pràctiques presencials a laboratoris, simulacions amb programari específic i visites tècniques a empreses que empren l'hidrogen en els seus processos productius.

L'Escola del Treball de Barcelona és un dels centres d'FP en el qual s'hi desenvolupen dues de les formacions pràctiques del màster:

• Pràctica de la cel·la electroquímica
  • Pràctica de generació d'hidrogen amb energia renovable